2011. augusztus 7., vasárnap

Tranzitunk Fort Lauderdale-ben és Los Angeles-ben

Fort Lauderdale tengerpartja - Florida

Késő este indult a gépünk Limából Florida partjai felé, ahol egy napot  töltöttünk tranzitban. Hajnalban kiültünk Fort Lauderdale-ben a tengerpartra, lassacskán ébredt a város. Reggeli előtt Atti futott fél órát a homokban én addig ittam egy forró teát és próbáltam a hirtelen változást eltenni magamban. Ültem a luxusszállodák árnyékában, Ferrarik, Maseratik, Mustangok, Porschék, Corvettek gurultak kényelmesen az úton, tiszta ruhákban, illatosan, kidolgozott testtel, belőtt hajjal jöttek-mentek a pihenésüket itt töltő nyaralók, sokan sportoltak reggel, ami azt jelenti megengedhetik maguknak, hogy időt és figyelmet fordítsanak magukra. A várost behálózza egy csatornarendszer, így a tengerhez közel fekvő utcákban, a hatalmas villák előtt parkol mindenki a saját yachtjával. Családok érkeztek nagy pakkokkal, amíg a szülők a napernyővel bajlódtak, a gyerekek a hűtőládában rejlő nyalánkságokon veszekedtek. Hát, van különbség a sorsok között….  Az előző hónapokban többnyire olyan helyeken jártunk, ahol a többségnek boldogságot jelent, ha van iható víz, valami éhségűző, áram és nem fázik. Ahogy belegondoltam az egészbe elkönnyeztem magam, de amint Atti megjelent a futásból fülig érő szájjal, én is hamar átvettem jókedvét.

A part menti sétány
Floridai strand
Hatalmas hullámok tarajosodtak a part mentén
Apránként benépesedett a part, felélénkült a város. Kellemes zene szólt a bárokból, kikerültek a napozóágyak a végeláthatatlan strandra, a picik nagy gonddal építették homokváraikat, az életmentők távcsővel figyelték a hullámokban ugráló fürdőzőket, tipikus amerikai filmbe illő jelenet volt, egy régi sorozat, a Baywatch jutott róla eszembe. Nem sokat késlekedtünk mi is bevetettük magunkat a langyos vízbe, élveztük a harminc fokos meleget és napsütést. Néha behúzódtunk egy-egy pálmafa árnyékába és szunyókáltunk kicsit. A jóhoz könnyű hozzászokni…
Florida

Kéz és láblenyomatok a Hollywood Boulevard-on

Estére visszamentünk a repülőtérre, éjfélre értünk Los Angelesbe, a következő tranzitállomásukra. Szállásunk még nem volt, így a buszosoktól érdeklődtünk, mik a lehetőségek a környéken. Nagyon kedvesek voltak egytől egyig, az egyik mikrobuszos bepakolta cuccainkat a csomagtartóba, létszámon felül szorítottak nekünk helyet, ingyen elvitt egy hostelbe, ahol tökéletes szállást találtunk. Limában aludtunk utoljára, elég kótyagosak voltunk, de átestünk a holtponton, így lefekvés előtt még beültünk a bárba és zárásig beszélgettünk a pultos lánnyal, aki öt éve Szlovéniából ment ki nyaralni és ott ragadt. Egész délelőtt henyéltünk, délután pedig futólépésben megnéztünk néhány jellegzetes helyet a városban.
Venice Beach

Beverly Hills

Sétáltunk a Venice Beach-en, ami nem csak egyszerűen óceánpart, de egy sportközpont is, a tenger mellett kosár- és fallabda pályák sorakoznak, de van szabadtéri konditerem, strandröplabda és boxzsák is. Később a Beverly Hills, Rodeo Drive és a Hollywood Boulevard utcáin lófráltunk, ez a környék hemzseg a hollywoodi filmekből ismerős helyszínektől, épületektől. Megnéztük a hírességek kéz és láblenyomatait, valamint a csillagokat, melyekben a nevüket örökítették meg a járdába ágyazva. Pompa és csillogás mindenütt, méregdrága márkaüzletek, luxus hotelek, autók…. Nem éreztem otthon magam….de érdekes volt látni a saját szememmel. Befejezésül a farmer piacon degeszre ettük magunkat, nehéz volt választani a temérdek friss étel közül. Már délutántól az járt a fejemben, hogy mennyire várom a pihenést Fidzsin, számoltam az órákat odaérkezésig.

Négy is állt néha egy kereszteződésben a lámpánál,
a háttérben a "Micsoda nő"-ből ismert hotel