2011. június 18., szombat

Iguazu vízesés

Részlet az Iguazu vízesésről
Puerto Iguazú városába érve, a reptéri buszon egy középkorú francia párral ismerkedtünk meg. Ugyanazt az egyszerű és barátságos szállást néztük ki, a házinéni végig azt gondolta, hogy együtt vagyunk. Vacsora közben megállapítottuk, hogy a hasonlóak vonzzák egymást, és ez nem csak az élethez való hozzáállásunkra igaz. Összemosolyogtunk, amikor észrevettük, hogy teljesen egyformába öltöztünk. Ők is sokat utaznak és megbeszéltük, hogy később még meglátogatjuk egymást.
Részlet Atti naplójából:

Ördögtorok zuhatag

Ördögtorok

 „Szédítő robajjal zuhan alá a végeláthatatlan víztömeg a bazalt lépcsőkön, temérdek zöld növény kúszik a meredek sziklafalakon, vízpára teszi sejtelmessé a tájat, a nap sugarai szivárványt ívelnek a hatalmas hasadékban. Az elterülő, lassan lopakodó Iguazú folyó hirtelen válik ijesztő zuhataggá, ahogy hömpölyögve szakad a mélybe. Szubtrópusi esőerdő öleli körbe a vízesést, a magasban hollókeselyűk köröznek, némelyik leszáll a kövekre, érzem szagukat a levegőben. A fák gyökerei közül fikuszok nőnek, pompás látvány a rajtuk ugráló amerikai kékvarjú, színes tollazata miatt nem gondolnám, hogy a varjúfélék közé tartozik. Koatik osontak a fűben, egyáltalán nem tartanak az embertől, sőt a gyerekek lábánál sündörögnek és várják a csemegét. Pillangók libbentek a felhők könnyedségével, egyikük rászállt Andi vállára. Újra átéltem az Argentínában történteket, csak néztem és hallgattam a megfékezhetetlen erővel rohanó áradatot és elöntöttek gondolataim. Már szépnek láttam az eltelt vadásznapokat, amit elősegített a terítékre hozott axis szarvas élménye. Szívesen emlékszem a beszélgetésekre Lisával és Zachal, a reggeli szertartásos mate tea szürcsölésekre és arra a pillanatra, amikor Zach szemében megláttam a fényt, miután meséltem és mutattam neki a nepáli kék kos vadászat videó felvételeit. Búcsúzáskor örömmel említette, hogy sikerült átadnom a hegyi vadászatok hangulatát és a jövőben szeretné átélni személyesen is ezeket az élményeket.
 A naplóm lapjai átnedvesedtek a vízesés párájától, a közelemben kiálló kőre felmászott egy teknős, nagy erőfeszítések árán küzdötte ki magát a sodrásból. Az Ördögtorok zuhatag felett kormos sarlósfecskék cikáznak, szárnyukat összecsukva, torpedóként törik át a félelmetes, dübörgő, fehéren habzó vízfüggönyt; mögötte teljes biztonsággal fészkelnek és költenek. Több mint 2000 féle őshonos növénynek és fának ad otthont a táj, 450 fajta madár és 80 emlősfaj színesíti a környezetet, köztük a jaguár, tapír és a párducmacska. Álltam és figyeltem a dühöngő folyót, Argentína a természeti csodák paradicsoma.”







Koati


Amerikai varjú


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése